Subject: FW: Luige Kodud müratõkkesein
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 20 Mar 2024 10:48:27 +0200

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Marlen Pihl <[email-masked]>
Sent: Wednesday, March 20, 2024 10:33 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: Re: Luige Kodud müratõkkesein

Tere,

Täname vastuse eest ja kaasa mõtlemast.

Kuna meie esimese etapi hooned on tipukõrguse saavutanud, on näha, et nad 
jäävad müratõkkeseina tagant autojuhile paistma ja mõnevõrra ise juhivad 
tähelepanu teelt eemale, kuna pole selge, mis müratõkkeseina taga asub.

Kui maju teises etapis veel lisandub, on kvartali ala üsna pikk ja rööbiti 
maanteega.

See on ka üks põhjustest, miks soovisime Luige Kodud nime seinale tuua – et 
saaksime lühidalt informeerida, mis seina taga asub, et eutojuhtide uudistav 
pilk liiga pikalt üle seina ei piiluks.

Kas see võiks kõne alla tulla, et toome Luige Kodud nime vaid ühes kohas 
seinale (seina läbipääsu juures) ja mujal kasutame loodusega sulanduvaid 
kujundeid ehk puude kujutisi ja seina tagant paistvate hoonete kujundeid? 
Või oleks hea ka majade kujundid asendada millegi muuga? Me kindlasti ei 
plaani kasutada seinal sähvivat valgust ega ekraane, mis autojuhti eksitaks. 
Hetkel oli mõte kasutada vaid tagasihoidlikku valget värvi ja ilma 
valgustuseta.

Lisan muudetud kavandi manusesse ja jääme ootama teie tagasisidet.

Heade soovidega,

Marlen Pihl

Turundusspetsialist
Scandium Kinnisvara AS
Hallivanamehe 4, 6. korrus, Tallinn, 11317

Mobiil: +372 511 1380

www.scandium.ee <http://www.scandium.ee/>

 <https://scandium.ee/>        <https://www.tinymarienholm.ee/>

From: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: Wednesday, 20. March 2024 at 09:42
To: Marlen Pihl <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Luige Kodud müratõkkesein

Tere.

Transpordiametile teadaolevalt ei panda müratõkkeseintele üldjuhul tekste. 
Seintel on tavaliselt loodusega sulanduvad kujundid (seinte klaasosal 
lindude siluetid). Need on asjad, mis ei tõmba tähelepanu. Teksti hakatakse 
lugema ja selle sisu tõlgendama. Tekst hajutab mõneks ajaks sõidukijuhi 
tähelepanu tee ja liikluse jälgimiselt.

Arvestades riigitee 15 Tallinna-Rapla-Türi tee km 8 – 9 suurt 
liiklussagedust ja liikluse pingelisust, ei ole sellel lõigul kohane lisada 
tee kaitsevööndisse pikalt tähelepanu tõmbavaid objekte, sh teksti.

Informeerime, et Transpordiamet on  Kiili valla üldplaneeringusse teinud 
liiklusohutuse kaalutlustel ettepaneku riigitee 15 lõigul km 4,5-10, 4 
kaitsevööndi laiendamiseks 30 meetrini (seega müratõkkesein paikneb edaspidi 
tee kaitsevööndis).

   Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Marlen Pihl <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, March 7, 2024 1:37 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Luige Kodud müratõkkesein

Tere,

Võtame ühendust Scandium Kinnisvarast. Koos Everaus Kinnisvaraga oleme 
arendamas ja ehitamas Luige Kodude kvartalit Viljandi maantee ääres.

Soovime uurida, kuidas peaksime kooskõlastama müratõkkeseinale loodavat 
kerget disaini/ kujundust. Meie soov on seinale tuua välja, mis kõrge seina 
taga asub - ehk lihtsal ja keskkonda ning kogukonna meelelaadi arvestaval 
viisil tuua seinale kvartali nime Luige Kodud. Lisaks - kuna sein on väga 
pikk, suur ja kõrge, tooksime ka mõned kujunduselemendid puude ja majade 
näol.

Meie mõtted on visuaalselt esitatud manusel oleval 3D pildil. Esimese 
eelistusena kasutaksime visuaalide loomiseks valget värvi, mis šablooni abil 
seinale kantakse.

Jääme ootama teie tagasisidet või juhiseid, kuidas võiksime siit edasi 
toimetada.

Heade soovidega,

Marlen Pihl

Turundusspetsialist
Scandium Kinnisvara AS
Hallivanamehe 4, 6. korrus, Tallinn, 11317

Mobiil: +372 511 1380

 <http://www.scandium.ee/> www.scandium.ee

 <https://scandium.ee/>        <https://www.tinymarienholm.ee/>